Dos projectes audiovisuals dirigits per estudiants de la Universitat de Vic han estat seleccionats per presentar-se als pitchings de la Setmana del Talent 2021






"Persianes", en la categoria de "No Ficció" dirigit per l’alumna Rita Sardà i "Holotable" en la categoria de "Noves Finestres" dirigit per Néstor Huedo es presentaran davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya


El 74% dels projectes que es presentaran al Pitching Audioviosual són propostes audiovisuals en llengua catalana


La VII edició de la Setmana del Talent, que tindrà lloc del 30 de novembre al 3 de desembre en format presencial, comptarà amb la participació de 130 empreses del sector audiovisual


El Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, l’activitat central de la Setmana del Talent, acollirà les presentacions de 35 projectes de 19 centres universitaris de Catalunya

 


Vic, 23 de novembre de 2021 - La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats, celebra la seva setena edició com a punt de trobada clau pel sector audiovisual i dels esdeveniments.


La Setmana del Talent Audiovisual 2021 se celebrarà en format presencial del 30 de novembre al 3 de desembre al CCCB i comptarà amb la participació de 135 empreses del sector. 


L’acte central de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari. Més de 60 estudiants de 19 centres universitaris de Catalunya presentaran en format pitch 35 projectes davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Filmin, entre d’altres. L’objectiu dels joves professionals és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals. 

Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, representen una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres. 


El projecte "Persianes", dirigit per l’alumna de la UVic Rita Sardà en la categoria de No-Ficció, narra la vida de dues persones a través dels seus objectes personals, que prenen vida mentre poden ser recordats. El projecte "Holotable", de l’alumne Néstor Huedo, ha estat escollit a la categoria de Noves Finestres i mostra com es poden modificar hologrames en temps real sense utilitzar cap tipus de botó físic en cap moment.


Els 35 projectes que es presentaran en aquesta setena edició del Pitching Audiovisual s'organitzen en cinc categories: ficció, no ficció, formats de televisió, noves finestres i videojocs. El 74% d’aquests projectes són propostes audiovisuals en llengua catalana. Davant l’actual situació que viu la llengua catalana en la indústria audiovisual, aquesta dada posa de relleu l’aposta de les noves generacions per la creació i el consum de continguts audiovisuals en català. 


Tots estan impulsats per talent jove i, per tant, representen  una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres. 


La Setmana del Talent ofereix una amplia programació amb taules rodones i debats sobre les tendències del sector audiovisual, dinàmiques de networking, sessions amb experts. Totes les activitats reuneixen estudiants, professionals consolidats i figures destacades del sector audiovisual que connecten aquest  talent universitari amb la indústria audiovisual.


Enguany la jornadal inaugural Economia digital creativa. Una indústria milionària analitzarà la nova indústria audiovisual dedicada als continguts digitals, el seu funcionament, quins són els seus canals i les empreses i creadors que hi ha darrera d’aquesta indústria, entre d’altres reptes. L’estudi del cas d’èxit de "Crims", el Pacte del Talent, que connecta les noves promocions de professionals de l’audiovisual amb projectes emergents d’arts escèniques, la jornada "Meet the experts i  el Mercat de Nous Professionals, són algunes de les activitats que tindran lloc del 30 de novembre al 3 de desembre.

Publica un comentari a l'entrada

Comentaris