VIC FM

VIC FM

Theme Layout

Rightsidebar

Theme Translation

Trending Posts Display

9/recent-posts/grid

Home Layout Display

no

Posts Title Display

no

404

We Are Sorry, Page Not Found

Home Page
La móra és un fruit que creix de manera silvestre o en arbre -són dues varietats diferents-, que es troba en el màxim grau de maduració a l’estiu. De totes maneres, és una fruita que podem trobar en els nostres mercats al llarg de tot l’any.
De gust dolç, però lleugerament àcid, es calcula que una ració de móres conté unes 40 calories, amb greixos imperceptibles i hidrats de carboni no gaire abundants. Destaca pel contingut vitamínic i per la presència de polifenols i fibra.
En relació amb la fibra, l’aportació de la móra se situa en els 7 grams per ració. La fibra ajuda en la digestió, el trànsit intestinal i, tot que no aporta nutrients, pot tenir un paper coadjuvant en la regulació de l’índex de colesterol.
Les móres contenen un alt contingut en polifenols, que són uns importants antioxidants, amb funció immunitària del nostre organisme.
També són antioxidants les diverses vitamines que conté aquesta fruita. D’entre les més presents, la vitamina A, C, E, K i l’àcid fòlic. Recordem que la vitamina A està relacionada amb la salut del ulls. La vitamina C és un poderós antioxidant, que reforça el nostre sistema immunitari. La vitamina E, també antioxidant, intervé en el combat dels radicals lliures; mentre que la vitamina K ajuda en la bona assimilació del calci i en la coagulació de la sang.
En relació amb els folats, aquests afavoreixen el desenvolupament dels glòbuls vermells.
Les móres es poden consumir en cru, directament, i també les podem trobar formant part de pastissos i de melmelades. També resulten un excel·lent complement acompanyant un iogurt natural.
Leave A Reply

Deixa el teu comentari aqui!

Slider

7/recent-posts/slider