L’Ajuntament telefona a les persones de 65 anys o més de Vic durant el període de confinament

L’Ajuntament de Vic, en col·laboració amb la Fundació Ashes, han començat a fer un seguiment telefònic a tots els veïns i veïnes de la ciutat de 65 anys o més per tal de detectar, en aquesta situació de confinament, situacions de solitud, necessitats o mancances bàsiques. Núria Homs, regidora de Benestar i Família, explica que “aquest tipus de seguiment ja es fa de forma habitual a totes les persones majors de 80 anys, però tenint en compte que el confinament durarà un temps indeterminat i que poden sorgir necessitats entre la gent gran, hem decidit que havíem d’ampliar-ho i arribar a més gent”. “Creiem que la gent gran agrairà un trucada per saber si estan bé”, afegeix Homs.
Les trucades, fetes per un equip d’una trentena de persones, consisteix en un petit qüestionari que permet saber si la persona té alguna necessitat concreta. En cas de ser així, es farà arribar la informació al personal tècnic de serveis socials, que es tornaran a posar-se en contacte amb la persona i, si és necessari, es desplaçaran al domicili per resoldre el problema. “Amb aquest contacte telefònic podrem fer una gran radiografia de la situació actual de la nostra gent gran”, apunta Homs.
Excepcionalment, i mentre duri el confinament, l’Ajuntament de Vic i la Diputació de Barcelona també ofereixen el servei de teleassistència a totes les persones de més de 65 anys mitjançant el telèfon mòbil. Fins ara la teleassistència s’oferia a tothom major de 80 anys.
En cas de necessitat es pot trucar al 93 885 25 52 i als telèfons mòbils 646 821 721 i 646 876 517. També es pot enviar un correu a benestar@vic.cat
Publica un comentari a l'entrada

Comentaris