Passos per a aprendre a meditar des de zero per a principiants


 

La meditació és l'equivalent a portar a la nostra ment al gimnàs. És un dels mecanismes que tenim al nostre abast per a exercitar la capacitat d'adonar-nos quan quedem atrapats en el "pilot automàtic", és a dir, en cadenes interminables de pensaments del passat i del futur. D'aquesta forma, podem "tornar" al contacte amb el present i elevar els nivells de satisfacció vital i felicitat.
1. Regala't un moment. La meditació és regalar-te un moment de connexió amb tu mateixa i aprendre a conviure amb la dificultat sense fugir d'ella.
2. Solta les expectatives. Meditar és permetre que el moment es manifesti, tal com és.
3. Exercita l'autocura. El teu benestar és la teva responsabilitat, i meditar et farà conscient d'això.
4. Cerca un lloc. Procura meditar en un lloc que et resulti agradable, sense distraccions.
5. Genera condicions en el cos. Estirar-se i realitza alguns moviments lleus abans d'asseure't a meditar generarà millors condicions per a la seva pràctica.
6. Troba la teva àncora. Inicia la teva pràctica posant la teva atenció en les sensacions del teu cos. Recorre'l i nota quina part se sent de forma més nítida i viva. Pot ser la teva respiració, però també poden ser les teves mans... Aquest lloc serà la teva Ã ncora. Serà el lloc per a descansar la teva atenció durant la pràctica i al qual tornar la teva atenció cada vegada que et distreguis.
7. Pràctica. Es tracta de fixar l'atenció en l'àncora que vas triar, i adonar-te que distreure's no és un problema, sinó una oportunitat d'exercitar "el múscul" de l'atenció.
8. Actitud. Quan et descobreixis distreta, somriu, agraeix l'oportunitat d'exercitar la teva ment i el teu benestar, i torna la teva atenció a l'àncora triada.
9. Consistència. És millor meditar 10 minuts diaris que 2 hores una vegada a la setmana.
10. Respirar. "Si tens temps per a respirar, tens temps per a meditar" (Ajahn Chah).
Publica un comentari a l'entrada

Comentaris